fredag

Nyårskarameller, del 3


Årets helomvändning
Trots att jag aldrig gillat dem eller ens funderat på att köpa en, sitter det nu en keramiktavla på vår vägg. Och den är görsnygg. Helt oväntat - precis som ett loppisfynd ska vara.


Årets fyndställe
Måste för min del vara Röda Korset i Sollentuna. Som i år varit källan till 4 stycken fantastiskt vackra vaser. Alla i nyanser av det vackraste gröna som mitt öga skådat. Omedelbar kärlek. Den här "blomman" hittade jag i somras och den samsas nu med de andra skönheterna på bokhyllan i vardagsrummet.


Årets vackraste dekor
Går till dekoren Rosett av Stig Lindberg. Fatet hittade jag i Jorm och det är så romantisk att klockorna stannar. I dekoren hittade jag också min absoluta favorit, den lilla fjärilen på högra kanten. Om jag övervinner min smärtskräck och får för mig att göra en tatuering någon dag så blir Stigs fjäril definitivt motivet. Bakom örat eller på foten. Men det är om...


Årets mässfynd
Blir trots min första besvikelse pläden från Antik Världens mässa i Solna. Jag köpte den i tron att det var en Viola Gråsten men kan ingenstans hitta något som styrker att hon gjort plädar för Tidsrand. Men, Gråsten eller inte, så är filten det varmaste som finns. Och i dessa kalla kvällar agerar den andra täcke varje natt.


Årets kruka
Är Sylvia Leuchovius vackra krukor i prickig relief. Och gudarna ska veta att jag fyndat krukor i år. Men det är prickarna som gör det. Så lekfullt men ändå svalt på något sätt. Och nu förgyller de vår vardag och de två fönstren i vårt sovrum. Ni förstår säkert hur snyggt det är med min Luxuslampa och den prickiga skönheten tillsammans. Då sover man gott kan jag lova.


Nu är det slut på nyårskavalkaden. Jag vill passa på att tacka alla för fina kommentarer och roliga inlägg. Jag skulle kunna göra listan lång på bloggar som inspirerar och är enorma informationskällor. Jag önskar av hela mitt loppishjärta ett lika lyckat 2011. Ett Gott Nytt Fyndarår!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Läs mer