måndag

Det går bra nu...


På mitt besök på Röda Korset i Sollentuna i Fredags hittade jag, förutom fatet av Sven Jonson, och den här superhärliga vasen i min Ekeby-färg. Jag har verkligen flyt på den här typen av vaser nu! Vasen liknar lite av en blomma i sig självt och funkar perfekt på hyllan även utan snittblommor.

Nu önskar jag att jag kunde vara säker att det här är en Ekeby-vas, men något säger mig att det inte är så. För det första så finns det nämligen ingen djupstämpel, i alla fall inte vad jag kan se. Däremot så finns det en stämpel men den är väldigt otydlig, det jag med säkerhet kan säga är att det står "Made in Sweden". Mig veterligen är dock inte Ekeby märkta på det sättet, vilket får mig att tro att det är en Gefle-vas istället. Inte för att det spelar någon roll, den passar fantastiskt på min hylla, men det är ändå något speciellt med en Ekeby. Min blev den i alla fall för 125 riksdaler, vilket var ett rimligt pris med tanke att jag blir alldeles glad när jag ser den.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Läs mer