måndag

Ekeby med affektion


Jag tycker att färgerna på den här Ekebykrukan är så himla sköna. Faktum är att tanken var att låta vårt nya kök gå i just dessa färger. Men eftersom jag redan hade valt den mörkgrå bänkskivan Virrvarr (formgiven av Sigvard Bernadotte) och den har ett stänk av blått i sig gick det liksom inte ihop eftersom det gula kaklet då blev grönt.

Så därför får jag nöja mig med att pryda fönsterbrädet med de här skönheterna i stället. Den lilla krukan är 9 cm hög och den är inköpt på Tradera för 66 kronor. Den stora krukan mäter runt 13 cm och kommer från min mormor och morfar och är väldigt speciell för mig. Tyvärr vet jag inte vem som formgivit och jag har inte heller hittat nåt namn på krukan men jag vet i alla fall säkert att det är en Ekeby eftersom den stora krukan är djupstämplad.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Läs mer