lördag

Memory lane - 2009

Av naturliga skäl blir det ju sällan så att man läser igenom alla inlägg från början när man hittar en ny blogg. Knappt man orkar hålla koll på sina egna inlägg liksom. Men jag tänker att det ju finns en hel del fina fynd där bak. Typ första delen i en samling. Eller första mötet med en kärlek. Ja, som ni hör är det ju inget man vill ska falla i glömska. Därför bjuder jag upp till en tripp down memory lane. Typ som en samlingsskiva eller så.   

Tre små skönheter - tre delar ur serien Kulinar som jag fyndade på väg hem från Vansbrosimningen 2009.

Kylis - min första Kylis (som egentligen heter Kylex har det visat sig)

Mönstrade härligheter - mystiska Ek-tallrikar som jag fyndade som typ tonåring.

Vackra, vackra Ekeby - min första egna Ekeby-vas inköpt på Tradera.

Klotformad skål - en sockersöt sak som fortfarande står i köksfönstret hemma hos oss.

Supersöta Bellis - andra delen i samlingen fast den fösta riktiga om man nu kan säga så. Och en kärlek förstås.

5 kommentarer:

  1. oh i like the pattern! very nice!

    SvaraRadera
  2. Vilken fin "samlingsskiva" du bjöd på. Och älskade Bellis, har själv aldrig sett den på loppis men tänk den pulsen som skulle uppstå om man väl gjorde det! :)

    //Therese

    SvaraRadera
  3. ek-mönstret är så himla, himla fint. har en endaste djup tallrik. den är krackelerad så att det sjunger om det, men jag kan inte låta bli att älska den dödsmycket ändå :)

    SvaraRadera
  4. Jag såg två stora uppläggningsfat i Bellis idag. I affären runt hörnet vid Brandstationen (i Stockholm).

    SvaraRadera
  5. Både Ek och Bellis är fantastiska. Råkade på några djuptallrikar med Ek för någon vecka sedan, blev så glad.

    SvaraRadera

Läs mer