tisdag

Red Top


Eller Tipp Topp skulle jag säga. Så mitt i prick och ändå så "enkel". För hur många block har man inte skissat fulla med sådant här mönster? Och ändå bara betraktat det som kludd. Men med lite finess, stor gnutta kreativitet och en formsäker designer kan slutprodukten bli den här. Så blev det ju för Marianne Westman.

Jag hittade fatet på Röda Korset i Sollentuna och betalade 75 kronor. Jag har ingen koll på om det är ett fynd eller inte. Men jag blev ruggigt sugen på askarna i samma dekor som jag hittade när jag sökte runt. Misstänker att de varken är lika lättfyndade eller billiga. Det är ju trots allt en MW-dekor vi pratar om.



7 kommentarer:

  1. Mm så läcker! Kan tänka mig att askarna är urfina;-)

    SvaraRadera
  2. Red Top är fin, jag har en kopp utan fat, en såskanna, en kastrull (med en liten skada) utan lock samt ett lock utan ask :-) Det är inte lätt att få tag i delarutan att betala skjortan, så 75 kr för fatet var bra pris!

    SvaraRadera
  3. Älskar Red Top! Åt middag hos min moster i julas och hon var tvungen att servera riset i en Red Top-gryta bara för att retas. Så snygg serie med det enkla grafiska mönstret och enfärgade vinröda delar till.

    SvaraRadera
  4. Red Top smöraskar ser man ofta, men för det mesta med fel lock eller utan lock.

    SvaraRadera
  5. Jag har faktiskt råkat på några omaka lock på sistone (som jag aldrig köpte!) och när jag såg fler delar av Red Top nu i veckan fick jag för mig att det kan ha varit ett lock till grytan. Men jag är inte säker. Kanske ska börja köpa lite aviga delar framöver - förr eller senare är det någon som behöver dem :)

    Och det är onekligen en serie värld att stajla med. Den är ju SÅ fräck!

    SvaraRadera
  6. Hej!

    Härlig form!!! Men dina koppar du fick från din syster skulle passa hos mig ;-) Underbara! Extra kul att hon varit på loppis och köppt!

    Må så gott!

    SvaraRadera

Läs mer