fredag

Vitt


Nu när hösten lagt sig bekvämt till rätta och man kan känna av den annalkande vintern tycker jag att det är dags att möblera om i fönstret. Visserligen vill mina pelargoner inte ge upp. Min mor dopade dem med blåkorn under semestern. Och nu lever dom om som buskar på Mallis. Den ena är idag officiellt 70 cm hög. Men, det känns inte rätt längre. Med lerkrukor.

Så när Röda Korset i Sollentuna bjöd på halva priset, så bjöd jag upp till dans. Tre krukor blev det. Den helsläta märkt Steninge. Den lilla, strax framför, har jag sett omnämnas som en Steninge på någon annans blogg (minns inte vilken). Och den tredje hittar jag i Porslinsbloggens Blomkruksskola, som en eventuell Gabriel. Jag betalade 10 kr styck för krukorna. Det känns extra bra :)

Till detta serveras vita hortensior, massor av ljusstakar & ljuslyktor. Och förhoppningsvis en och annan teakfigur. Så, vips, har jag ett komplett vardagsrumsfönster.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Läs mer