måndag

Min hatt den har tre kanter!


I min egen lilla drömvärld kommer den översta hyllan i vår nya klädkammare att prydas av snygga, lagom slitna hattaskar. De här gamla hattaskarna erbjuder nämligen fantastisk förvaring!

Man får plats med ganska mycket i dem, inget tittar ut över kanten (som det blir med korgar) och dessutom är de stängda så när de ska ner från en hög hylla faller inte allt ut över dig. Den här röda skapelsen fyndade jag på auktion i Norrbo, utanför Hudiksvall, för några veckor sen (på samma auktion som jag köpte medicinflaskorna för 20 kronor och ett fantastiskt linneskåp i teak från 50-talet för 30 kronor!). Det var verkligen en fyndar-auktion, bland annat gick även en läcker soffa med två fåtöljer i grönt för 20 kronor. Hattasken var mitt dyraste inköp och då betalade jag 90 kronor.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Läs mer