onsdag

Klumpfot


Jag vet att jag har brist på plats, att det nästan aldrig blir av att sätt blommor i en sån liten vas och att de det är lite tantigt att ha en massa glasprydnader i hyllan. Men den här lilligen kunde jag inte låta bli. Jag vet inget om formgivare eller tillverkare men jag tycker att den har lite Iittala över sig med den skrovliga tunga botten. Kanske är det nån annan som vet?
Jag hittade den på Mias Prylbod i Söderhamn och priset lämnade inte mycket att fundera på, 15 kronor är ändå överkomligt.

Vasen mäter ca 10 cm på höjden och är liksom lite ful-snygg med sina kontraster - taggig och tung i botten, skir och klar på toppen. En klumpfot helt i min stil helt enkelt!



And for the record; jag har faktiskt redan använt den till en kvist körsbärsblom. Så det så! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Läs mer