tisdag

Vill du också fynda?


Nu får väl sommaren snart räknas som över och loppisskyltarna i vägrenen blir allt färre. Då gäller det att ha sina säkra kort om man ska slippa loppis-abstinensen.

Jag brukar besöka några året-runt-loppisar med jämna mellanrum men har inte så många olika i jackärmen just nu. Därför blev jag extra glad över att Sköna Hem listat olika fynd-möjligheter runt om i landet åt mig. Guiden gäller i och för sig för sommaren men många har nog öppet fortfarande (och kanske till och med året om).

Guiden till loppis-himlen hittar du här.

Själv besökte jag i Söndags Täby Galopp och blev faktiskt glatt överraskad. Jag var lite rädd att det bara skulle säljas barnkläder och serietidningar men det fanns något för alla smaker. Trots kraftig blåst så kändes det nästan som en riktig folkfest (eller var det bara jag som var euforisk över mina fynd?!). Ska försöka lägga upp mina fynd från Täby snart.

Och till helgen planerar jag att besöka både Edla & Hulda och Skärholmen. Kanske är det där jag ska hitta årets fynd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Läs mer