tisdag

Lite tips på vägen


Tänkte ge lite loppis tips till er som befinner er eller åker igenom Hälsingland de närmaste dagarna. Det står som sagt loppisskyltar lite överallt i sommar men vissa är svårare att se än andra.

Om vi börjar efter E4:an söderut så finns det i höjd med Gnarp en loppis på höger sida. Den var inte så välskyltat men där hade man i alla fall fyllt en loge med lite av varje, värt att titta in även om jag bara fyndade min blå tvålkopp.

I Harmånger fanns det ett flertal loppisar. Den som skyltade in mot "centrum" var en välfylld altan med framförallt fint glas/porslin och vävtillbehör. Men lite för dyr för att vara loppis tycker jag. Den andra skyltade 3km till vänster om E4:an och målet var ett gammalt "folkets hus" med mycket varierade prylar. Fyndade två perfekta kamrater till min mässingsljusstake där.

De sista loppistipsen blir i Forsa efter väg 84:a mot Delsbo, Ljusdal. Ett litet ställe bakom en pizzeria. Det fanns inte överdrivet med grejer men lite av varje i alla fall, köpte kopp åtta och nio där. Om man lite senare svänger av 84:an mot Näsviken hittar man en bra Dakapo-butik (begagnade prylar som säljs och vars vinst går till välgörenhet) där det verkligen går att hitta allt möjligt. Jag fyndade massor när jag var där sist.

Och så till sist måste jag få uppmana alla antik och loppis intresserade att besöka Hårga Antik i Kilafors. Där kan man lägga timmar på att gå runt bland vackra prylar och ting som är noga utvalda av innehavarna. För en loppis-fyndare är priserna kanske inte så lockande men jag har ändå köpt både ett och annat som jag ska visa inom kort. Men bland annat så är det där vi köpt vår Idag-tavla. Butiken är bara öppen sön-, mån- och tisdag under några få veckor till men mer info hittar ni på deras hemsida.

Hoppas att ni kan göra lika mycket fynd som jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Läs mer