måndag

Fantastiska koppar


Efter en fyndrik vecka hos mor & far har jag hittat ytterligare två koppar till min samling. Till min stora glädje är det dessutom två svenska skönheter. Fick båda kopparna för 25 kronor på loppis i Forsa.

Kopp åtta är min absolut finaste kopp hittills. Den heter Vår och kommer från Rörstrand och något säger mig att "servisens" alla koppar har olika blommor på sig. Den här är i alla fall förgylld med rödklöver, sommarens somrigaste blomma.



Kopp nio är lite mera pastellfärgad och sofistikerad och kommer från Lidköping. Mor fick just kaffe i den och den fick mycket väl godkänd.




1 kommentar:

  1. Fin blogg Lova, med en massa fina saker! From. nu kommer jag till dig och fikar när jag har tröttnat på höga latteglas som ändå blir alldeles för heta för lilla handen.

    Den övre här, "vår" har vi som servis i stugan så det är en massa sommar för mig! Men jag som inte är så där fasansfullt intresserad har inte ens lagt märke till om det är samma blommor på dem, ska kolla det nästa gång...

    Hoppas vi kan ses i Stockholm snart, börjar sakna dig!
    Kram Stina

    SvaraRadera

Läs mer