lördag

Lite av varje


Äntligen får jag visa upp lite av mina fynd. Jag blir så glad varje gång jag får titta igenom min lilla skattkammare. Det lustiga är att jag verkligen inte visste att jag ville ha de här prylarna innan jag hittar dem, men så fort jag lagt ögonen på dem så vet jag. Frågan är bara hur stort mitt nya hem måste vara för att jag ska få plats...




En superfin burk hittade jag på loppis i Junsele. Smutsig och gömd stoden den bakom en massa annan bråte men drog ändå till sig uppmärksamhet. 8 kronor betalde jag för den.



Den här mässingstaken har verkligen en annorlunda design. Synd bara att det inte fanns en maka till den. Hittade den i en stor fyndlåda på loppis i Närsåker för 10 kronor.



Av någon anledning så känns formen på den här glasburken så rätt. Jag tänker mig att jag ska få placera den i ett annars vitt badrum med små bomullstussar i. Gärna med en likadan blå kamrat intill.



De här små charmtrollen hittade jag på loppis i Graninge. Vet inte var jag ska ha dem, kanske får de bli små "kola-ugglan" presenter vid behov. Betalade 10 kronor styck.




Den här krukan är något jag faktiskt letat efter under våren. Ofta hittar man lackade krukor med den här formen men det är just den matta ytan som gör dem rätt. 10 kronor var också ett helt perfekt pris på loppis i Graninge.

1 kommentar:

Läs mer