onsdag

Fynd från förr


Så många fynd!

Men man får börja någonstans, så här kommer en blandad kompott med ting som jag fyndat förr. Pris och plats har lagt sig långt bak i huvudet men jag ska försöka komma ihåg.


Underbara burk
































Den här snyggingen hittade jag på en loppis sommaren 2003. Den har fått agera kaffeburk sedan jag började plugga samma år. Om jag minns rätt betalde jag runt 20 kronor, någonstans i Hälsingland. (Såg för övrig en likadan på omslaget av senaste nummret av Hus & Hem).

Fet
Liten skål


























Liten skål med blå blommor, märkt med Gefles första stämpel (dvs innan 1930). Den här fyndade jag på gårdsloppis i Junsele sommaren 2008. Tror att jag gav ca 20 kronor (fyndade nämligen så mycket där att det är svårt att komma ihåg). Har ingen aning om vilken serie den eventuellt skulle kunna ingå i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Läs mer