fredag

Gunnars hjärta


När jag var typ åtta, nio år ropade jag in en bunt vita assietter för tjugo kronor eller så på en sommarauktion. Varje tallrik var formad som ett hjärta och dessutom utsökt utsmyckad med hjärtebåd. Ni kan tro att det var en liten flickas drömtallrik. Sedan dess har det serverats födelsedagsfika på dessa assietter titt som tätt. Så fort det skulle firas var det så klart hjärte-assietterna som skulle fram.

När jag sen blev lite större och lämnade föräldrarhemmet sjönk fokus på just dom här assietterna kanske något. Och det var egentligen först när jag läste om just den här serien i en gammal Antik & Auktions tidning som de återigen lade sig top of mind. Dels för att jag äntligen fick veta att serien är tillverkad på Lindshammar av Gunnar Ander. Men också eftersom jag själv väntar smått och tänker att den här serien ska kompletteras och putsas upp. För varje hem behöver en kalas-servis! Först ut i kompletteringen blev en mini-skål. Köpt på Huvudsta Loppis för 20 kronor. Och när jag håller den i handen blir jag verkligen förundrad över hur sockersöt en skål kan vara.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Läs mer