torsdag

Hick i hink


Ibland bygger man ju upp sitt handlande kring drömmar om vad framtiden kommer att erbjuda. Jag är till exempel djupt övertygad om att vi kommer ha en sommarstuga. En stor. En sådan där man kan testa alla sina projekt eller tappa tålamodet mitt i. Där ska stilen bara vara lätt och ledig. Tänk urtvättade reklamt-shirts och gummistövlar. Tovigt hår och lediga sommardagar.

Där ska vi också ha alla Kockumsgrejer jag köper på mig som inte alls ska in i köket i lägenheten. Den senaste investeringen är den här hinken. Den har lite skavanker. Men är sliten på ett ganska charmigt sätt. Jag köpte den i sommras för 20 kronor på en gårdsloppis i Dalarna. Då fick jag med ett lock på köpet. Fast jag tror inte att det är riktigt rätt. Det ser för nytt ut och glappar lite. Men vad gör det när man ska ha ängsblommor eller nyvärpta ägg i hinken. Precis. Ingenting.



1 kommentar:

  1. Hittade hit via en annan blogg - vad fina grejer du fyndat! Påskbrickan är också fin, jag ska tittat vidare lite här på dina andra inlägg!

    SvaraRadera

Läs mer